MAMMA!! o jag


Mina miner

Jag och min himmelsblå giraff gör lite miner för att förgylla dagen....












Den lömska baderskan


Det här ser ut som bilden av en helt vanlig lycklig familj



på golvet står en hund


Mamman pussar sitt barn...



Men idyllen ska visa sig vara en illusion......




Pussen visar sig vara en dödskyss......

...bara sekunder senare försöker mamman frysa mitt blod till is, genom att sänka ner mig i en våt, kall vätska....



....i badrummet kan ingen höra dig skrika väser hon ur ena mungipan....



....kylan biter sig genom min späda kropp...äter sig genom kött och blod ända in till mitt skelett!!!

Efter ett tag, när hon inser att jag inte ger upp så lätt ångrar hon tydligen sitt lömska tilltag...



...och försöker muta mig med ömhet och mat....




Men jag kommer aldrig att glömma kylan, skräcken och sveket.




Den förlorade systern

Äntligen kom min storasyster på besök igen. Det var så länge sedan sist, minst två dagar sedan tror jag. Jag har nu nått den aktningsvärda åldern av tio dagar. Så två dagar för mig är som åtta år för en fyrtioåring!

Först roade vi mamma lite...

....sedan skvallrade vi lite om vad som hänt sedan sist.....



...efter det bytte vi...hrmff...eh vi bytte strumpor och blev underhållna av en balalajkaman....



...och nu är jag ännu tröttare än innan så till sist somnade jag.


Pimp my ride del 2

Godmorgon



Nä jag tror bestämt jag går och lägger mig igen.....






woohahaha!! kolla vad mysigt va?



Såhär såg alltså min vagn ut igårkväll. Jag kan supermysa och förflytta mig samtidigt, utan att röra en fena! Tänkte fortsätta med detta resten av den här dagen, tisdagar är ju rätt värdelösa som veckodag ändå.

En hektisk dag på stan

Jag ligger just nu och tar igen mig efter att ha upplevt massor med nya saker. Faktum är att vi var igång så mycket att jag under en mycket kort stund tog en liten lur.....

 

...denna stund var dock inte kortare än att detta här hände under tiden....

...mina föräldrar vräkte i sig bakelser!!! När katten är borta dansar ....osv...Det värsta är att de förmodligen trodde att jag inte skulle märka något. Då kanske man inte ska ta fotografier på sina frosserier!


Jag upptäckte en helt fantastisk maskin idag. En lång grön plåtgrej med reklam på. Man steg in i den och vips klev man ur någon annanstans! Här är bild på mig och min far inuti den:


Jag finns!!!!



Efter en hektisk dag på stan kom jag hem och hittade ett brev ifrån folkbokföringen på golvet.  Så snart detta brev kommer fram så finns jag på riktigt!!!

Min födelseort är....Möllevången!!!

Ny dag Ny vecka

Sov lite längre idag. Var ju en del kalasande i helgen så jag behövde min skönhetssömn.



Nu kan jag knappt bärga mig, affärerna har varit öppna i över en halvtimme, MÅSTE SHOPPA!!!!!

Mina två stylister hade en mindre konflikt innan utgången. Han med mustaschen föreslog en stilren, klassisk outfit med vit topp, svarta byxor och vita strumpor. Den andra vann och då blev det såhär.....



Får hoppas jag inte träffar någon jag känner......beige o vitrandigt med helvitt?????

Min hobby

Många människor ägnar sig åt en så kallad hobby, en fritidssysselsättning eller helt enkelt något man gör med en viss frekvens, dock inte för att uppbära sin huvudsakliga försörjning.

En del människor är med i föreningar där de utövar sin hobby tillsammans med andra människor, medan andra människor inte är det.

Vissa hobbyer är inriktade på något sorts samlande, t ex frimärkssamlande, andra är mer en aktivitet som utförs t ex nagelfilning.

Mitt stora fritidsintresse är att sova.


Detta är en hobby jag haft väldigt länge så jag tycker att jag behärskar den ganska bra. Man kan sova i roliga ställningar......



.....Man kan sova snarkande......



.....och man kan sova tyst.....



.......man kan sova ensam....



....och man kan sova tillsammans....



.....man kan sova där det är väldigt tyst och skönt......



....och är man skicklig kan sova där någon spelar balalajka en halv meter ifrån ens öra.



Kort sagt en mycket mångsidig, lättillgänglig och trevlig hobby. oooops jag har visst ett sovpass inbokat just nu. Jag får berätta om mina andra fritidssysselsättningar, djuphavsdykning och hicka, vid ett annat tillfälle.

Min Storebror!!!

Jag har länge funderat på var min kraftiga kalufs har kommit ifrån. Idag när min storebrorsa Lucas kom på besök föll den pusselbiten på plats.




MAMMA!!!!!!!


Denim & Leather

Uppgav helt felaktigt igår att jag fått mina första jeans. Naturligtvis har en hipp tjej koll på sina kläder så jag måste ha lidit av tillfällig mjölkberusning vid tillfället. Här t ex är en lite rockig outfit som min moster Hillevi, som jag tyvärr inte haft den äran att träffa än, skickade mig för ett tag sedan.



Skulle ju passa utmärkt med en cool skinnjacka, får kolla i garderoberna och lådorna vad jag kan rota fram.

(kan inte riktigt släppa den där känslan att jag är förföljd av något med massor av stora tänder....)

god morgon



Jag inledde dagen med Billie Holiday och Georgia on my mind. Ack ja gamla georgia.... Naturligtvis började min far fundera på om jag kanske skulle ha ytterligare ett mellannamn, så förutom de tre förnamn jag faktiskt SKA ha heter jag även i hans värld Ramona Billie Ronnie. Kanske skulle ha allt det som ett trippelnamn? Lyckligtvis har min söta och kloka mor lagt in en skarp protest. Hoppas jag inte får en syster till för henne blir det ju synd om.

Idag är det fotboll!!!!




natti natti

efter en lång dag går jag så och lägger mig. Här är lite fler bilder på mig o syrran






Att du är paranoid innebär inte att du inte är förföljd

Jag har känt mig förföljd en period. Ja ungefär sedan jag kom hem, sjukhuset var ju ett naturligt läskigt ställe och där råkade jag ju också ut för en del grejor.

Igår morse låg jag och sov....


....eller jag låg ju vaken förstås...

...och väntade på att gubben som jag sover på skulle snarka färdigt så jag inte skulle väcka honom. Han blir så oerhört gnällig då.

Så jag låg där och hörde plötsligt ett ljud.....


Då kom den där känslan av att vara förföljd över mig igen.....förföljd av något med många vassa tänder.......










Som tur är patrullerar en konstig hund lägenheten och som ännu mer tur är så fick jag den här av syrran igår


Så nu behöver jag bara en telefonkiosk att byta om i, men det önskar jag mig i tiodagars present. Ja herregud jag fyller ju faktiskt jämnt då. Sen ska jag och hunden leta upp det där farliga odjuret!!!

Experiment

I första inlägget lovade jag undersöka en grej.

Före experimentet:






Sedan



Extra kontroll



Ja jag hade rätt. Dubbel dos Cvitamin hade exakt den inverkan på näshåren jag hade förutsett.

Pimp my ride

Efter allt kalasande skulle man ju kunna tro att jag skulle vara trött men nejdå...knappast...inte en chans!!

Min vagn har ju varit lite tråkigt svenssonaktig och inte stuckit ut ordentligt i stadsvimlet. Som den unga käcka tjej jag är kan jag ju naturligtvis inte ha det på det viset. Den måste ju liksom livas upp. Dessutom blev den betydligt bekvämare att åka i.

Först befallde jag mina föräldrar att köra mig till barnvagnshallen för att köpa en kudde. Därefter gick färden till det gigantiska möbelvaruhuset för att hitta exakt rätt blodröda nyans på örngottet. Förutom det faktum att en viss irritation över pöbeln som hasar sig fram där envist klibbat sig fast vid min sköra själ, blev resultatet alldeles lysande:


Hipp Hipp Hurra på min enveckasdag!!!!

Ja jag fyller idag som tidigare nämnts en vecka. Det är ju helt sjuuuuuuu(kt) många dagar......(sorry)

Alla, ja precis alla som är något, kom ihåg det utom en enda person 

men som jag brukar säga: ingen nämnd ingen glömd!


Jag träffade mina kusiner Love och Smilla och deras föräldrar tant Nina och farbror Mattias men framförallt träffade jag ju min farmor!!


Farmor hade med sig butterkaka och alla gäster hade naturligtvis med sig gåvor åt barnet. Jag såg varken någon myrra eller något guld, men väl mina första jeans och en alldeles bedårande lila dress:


också fick jag den här:


En nalle!!!! Som Ni ser är den ju nästan lika söt som jag. Nu får min andra nalle som mammas kompis sytt till mig en kompis!! Jag ska ta lite bilder på oss alla tre lite senare.


Eftersom det här blev ett inlägg med en massa kläder i, vill jag visa min oerhört hippa vintageoutfit från sjuttiotalet, som min mormor skickade mig för ett tag sedan. Den hade morsan när hon var i min ålder och nu tänkte jag ha den vid något speciellt tillfälle.


Min storasyrra

Idag fyller jag ju en vecka. Och naturligtvis kom det massor av folk för att uppvakta mig på denna högtidsdag. Men mer om det i nästa inlägg.



Min storasyster Alexandra (som jag ju tidigare haft lite svårt att skilja från den elaka postkvinnan på sjukhuset) kom en dag för tidigt. Alltså redan igår, men eftersom hon kom idag också och dessutom hade presenter med sig förlät jag henne den fadäsen. Som ni ser så hade jag en del roliga saker att berätta för henne, hon är ju så lättroad, lilla alexandra.


Vi hade så mycket att prata om så jag blev alldeles trött.....


Syrran hade med sig en tröja med ungdomligt tryck som syns ovan och en...ja ska vi kalla det dräkt? den senare kommer att omnämnas i ett senare inlägg. Benen på bilden tillhör min far.....mästerfotografen!! (ja det finns en viss sarkasm där, jag hatar att vara omgiven av helt odugliga människor)

YO!!!






Kökspersonalen fungerar iallafall

Och det är ju tur eftersom jag redan är lite väl tunn och mager

Ibland kan det dock ta lite tid

uppklädd i min nya krokodilfilt väntar jag på förrätten


som visar sig vara mjölk


Eftersom servicen är lite långsam hinner man med en tupplur mellan för- och huvudrätten


som visar sig vara en alldeles utsökt "mjölk". Som ni ser har jag även hunnit byta om till min hästdress.


Jag orkade inte vänta på desserten. Ärligt talat förelåg en viss risk att den skulle vara anrättat på temat "mjölk", så den hade nog inte slagit mig med häpnad direkt. Istället tog jag en taxi hem och gick o la mig. I bakgrunden syns förresten min krokodilkudde av äkta krokodiltyg.

Var hittar man bra personal nuförtiden?

Här sitter jag i min vagn och väntar på att min chaufför ska köra mig till alla viktiga möten jag har bokat in idag


Jag väntar



och väntar

och till sist blir jag mer och mer irriterad





5 dagars kalas

Idag fyllde jag fem. Det firade vi med att återigen väga mig, hälsa på min fars arbetskamrater, gå på restaurang och shoppa litegrann. Sedan var det bara att stressa hem för att hinna blogga. Usch jag e helt sluuuuuut lixom..... hann inte ens med en snabb latte på vägen.

Men så är livet som ung storstadstjej idag. Annat var det förr i tiden, då behövde man ju bara plocka lite sten o mjölka nån ko, sen kunde bara hänga framför tvn o softa hela dagarna.




Apropå de där föräldrarna så har jag hittat ytterligare bevis som pekar på att de faktiskt åtminstone är mig ganska närstående:




PRESSTOPP!

Efter att ha grävt i detta en längre tid finns det nu flera av varandra oberoende källor som uppger att mannen som håller mig på bilden nedan och kvinnan bredvid skulle vara mina föräldrar. Jag är närmast bestört över denna information. Det kan helt enkelt inte stämma, de ser ju inte kloka ut!!!???

Hur ska det gå med mig????

Jag är faktiskt bara ett barn, Ni kan inte utsätta mig för detta!!!!

 

DET FINNS VAMPYRER!!!!!

Dock är de betydligt mer sofistikerade än man kan tro och t o m postverket är inblandade!!!


Här ligger jag i lugn och ro och tar igen mig lite. Helt uppenbart har brevbärarkvinnan och mannen i mustaschen något på gång här!


Och här händer det. Trots att bilden ligger på sidan ser man tydligt deras ondskefulla smil när vampyrkvinnan tömmer min kropp på blod.

NO LOGO

Man måste ständigt vara på sin vakt mot företag och andra instutitioner som försöker snylta på ens goda renommé genom att klistra sin logotype eller mer eller mindre tvivelaktiga reklambudskap på t ex våra kläder. Här är ett par exempel där jag själv blivit lurad:


Jag föredrar libero!! ändå händer detta......


Texten på mössan lyder "I hjärta DAD". Det här är ett lite finurligt sätt att skriva I love DAD. Man byter alltså ut ordet love mot ett hjärta.

Först vill jag påpeka att jag inte har något emot danskar. Jag har heller inte något emot hårdrockare. Men jag älskar inte direkt danska hårdrocksband.


Jag känner jättemånga människor!!

Vissa människor tycks tro att jag på grund av min låga ålder inte skulle ha några kontakter med inflytelserika personer. Inget kunde vara mer fel. Här är några exempel på folk jag stötte ihop med bara under min första dag på sjukhuset. Notera att detta är på en lördag. Dessa personer väljer alltså att umgås med mig istället för att fira helg med sina respektive!!



Denna kvinna var den första jag träffade faktiskt. Mycket trevlig och hjälpsam, jobbade tydligen som sömmerska.



Här lutar jag mig emot en dam som jag inte riktigt uppfattade namnet på. Hon verkade periodvis lite förvirrad, förmodligen pga ett högt intag av lustgas.



Det här tycktes vara lokalens servitris eller möjligen hovmästare. Käket var i vilket fall som helst alldeles utmärkt! Jag var ju naturligtvis alldeles utsvulten och hade nog kunnat äta en häst.....eller iallafall väldigt mycket mjölk.



Det här är mina syskon. Från vänster min syrra, sen en gubbe, jag och min brorsa.


VIKTHETS


Knappt hinner man ut förrän det ska vägas och mätas och jämföras. Var är det här samhället egentligen påväg????

Vissa kallar mig liten, jag föredrar uttrycket "smärt och smidig". Dock tycks alla pyjamasar vara sydda åt någon slags jättemänniskor så jag går vilse inuti dem, ska det va på det viset...va?


VA?


My name is Mimou, How do you do?



Jag bestämde mig slutligen efter mycket påtryckningar för att komma ut i lördags vid halvelvasnåret.

Här ses jag sträcka ut och koppla av ett par minuter senare, det var nämligen ganska jobbigt även om det gick relativt smidigt.


Välkommen till min nya blogg!

Denna blogg kommer inledningsvis att uppdateras i en rasande takt.

Förvänta er många inträngande och analytiska artiklar om så vitt skillda ämnen som "Geijeraffärens betydelse för parkeringsavgifterna i tollarp" till "hur snabbt växer egentligen näshår vid ett dagligt intag av dubbel cvitamindos".

RSS 2.0