NO LOGO

Man måste ständigt vara på sin vakt mot företag och andra instutitioner som försöker snylta på ens goda renommé genom att klistra sin logotype eller mer eller mindre tvivelaktiga reklambudskap på t ex våra kläder. Här är ett par exempel där jag själv blivit lurad:


Jag föredrar libero!! ändå händer detta......


Texten på mössan lyder "I hjärta DAD". Det här är ett lite finurligt sätt att skriva I love DAD. Man byter alltså ut ordet love mot ett hjärta.

Först vill jag påpeka att jag inte har något emot danskar. Jag har heller inte något emot hårdrockare. Men jag älskar inte direkt danska hårdrocksband.


Kommentarer
Postat av: Mimou

Eftersom ingen förstod skämtet här så vill jag påpeka att DAD är ett danskt hårdrocksband som var jättepopulärt i skarven mellan 1980 och 1990 talen. (skrev ut hela årtalen för att undvika missförstånd.........ja även detta var en ironi!!!!)

2011-08-11 @ 16:23:41
Postat av: Hehehe

Men åååååååh vad torrt. Jag förstod faktiskt inte alls det förrän du påpekat det nu nästan ett helt år senare. (Snart blir du ETT år, Mimsen!!!! :O)

2011-08-11 @ 18:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0