hejdå 2010...snyft... HaLLå 2011!!!!



Då var...ja jag måste nog säga det absolut bästa året jag upplevt snart över. Det har ju varit ett ganska händelserikt år....



Jag har träffat människor som jag tror kan vara viktiga för min karriär.....



...åkt en hel del tåg....



...smakat nya maträtter.....




...upptäckt en magisk grej som kallas spegel...



...men mest har jag nog ändå sovit....



Jag har gjort tusentals andra saker också. En dag föddes jag ju. Det kan vara den viktigaste händelsen under året faktiskt......det och att baka pepparkakor förstås.



Nu ser vi fram emot nästa år. Då ska jag lära mig massor av nya saker!



Gott Nytt år!!!

Jag är ajajajflickan!!!!!



Den här dagen började helt normalt....



...jag drömde om farfars och maggies djur.....



...och om farfars skägg....



..tills jag vaknade....



...jag låg där i sängen och tänkte lite på farmor medan jag väntade på att solen skulle gå upp...



...innan jag väckte mamma och gick in i duschen...



..vi skulle nämligen gå till doktorn och det brukar ju vara så trevligt....



Det var det till att börja med även denna gång....



...jag fick reda på min vikt (5kg) samt min längd (56cm), då plötsligt!!.................



Jag hade inte lagt märke till dessa fasansfulla verktyg....










AJAJAJ!!!!!!



Det var så hemskt att jag spelade in en video där jag berättar om mina upplevelser för att varna andra intet ont anande barn som besöker doktorn:




Mimou firar jul



Idag provade jag lite julklappar jag fick av tomten i förrgår......



...och umgicks med min brorsa....



...och lite folk som kom på besök.



Man är ju inte riktigt i stöt....



...efter all julmaten...



....



I förrgår kom mina kusiner hem till mig för att kolla på tv....



...Smilla fastnade i hundkorgen....



....sen kom det en skäggig gubbe i mammas morgonrock och delade ut julklappar..



....Love fick lego och farbror mattias fick ett par byxor...



...det åts en väldig massa mat...





...och öppnades en väldig massa julklappar....


God Jul!



Idag ska jag få besök av Farmor, Smilla, Nina, Lucas, Tomten, Love, Alexandra och Mattias.



God Jul på alla Er andra!

Är det en fågel, är det ett flygplan.............?




Det lackar ju som ni säkert känner till mot jul.....



...så för att mamma ska hinna med allt julstök hjälper jag henne....



....att baka....



....och underhålla gäster som kommer på besök.



Annars är jag just nu mest upptagen med min egen utveckling.



Jag lär mig att göra armhävningar.....



....och övar på att stå.....



....flyga.....



...och sitta.



Vadå? Kan bebisar inte flyga?



Nä, jag kan ju inte sitta eller stå heller. Det är ju därför jag övar.....



...och jag börjar få till det där sittandet.



Jag övar också på att hänga upp och ner i knävecken....



....och pussa mamma när hon har ätit vitlök.



Det är mycket man måste lära sig innan man blir stor.

Back in the Malmö groove



Ja jag försvann igen....



...men nu är jag tillbaka...



....och jag lovar att jag stannar kvar tills jul iallafall...



....kanske...

Vad mamma o jag gör när pappa är på jobbet



När pappa går iväg på morgonen ser jag och mamma ut såhär:



Sen jobbar och sliter pappa hela dagen i den livsfarliga och smutsiga kolgruvan....



....medan jag tränar skrattmusklerna....



....viftar på huvudet jättesnabbt.......



...samt övar på att se oerhört förvånad och oskyldig ut, vilket ju kan vara bra om pappa skulle fråga om vi bara tramsar hela dagarna medan han riskerar liv och hälsa för att jag och mamma ska få mat och husrum....

Sen när pappa kommer hem ser mamma och jag ut såhär:


Going underground



Jag låg i lugn och ro och tog en lur i min babysitter......



....när jag plötsligt började drömma en fasansfull mardröm.....



...mina föräldrar spände fast mig och åkte ner med mig i underjorden....



...jag har bildbevis på att detta inte inträffat på riktigt...



...dock var det en mycket läskig dröm....



Mamma skulle t ex aldrig ställa sig i en lång och brant rulltrappa....



...som om inte det vore nog ska jag nu lägga fram ytterligare bevis för att detta bara var en dröm......



....det är inte lucia än och dessutom sysslar lucia med att sjunga och dela ut lussekatter, inte leka med mobiltelefoner. Hon bodde för tusan i Syrakusa för 1700 år sedan, då fanns inte ens fast telefoni!



Tåg kör utomhus. Inte inomhus.....



...giraffen bor i Afrika, inte i malmö.....



....?????!!!

Ja den här bilden talar ju för sig själv......'




...och slutligen så har de stavat fel till "triangelen"....



...därmed tycker jag mig ha bevisat att inget i det här blogginlägget har hänt på riktigt...



Förutom att jag låg och sov då förstås.

Då var det klippt!


Så var det fredag efter ännu en händelserik vecka i mitt...   eh just händelserika liv....



....precis som alla andra veckor har jag träffat nya människor....



....men framförallt gjorde jag mitt första besök hos frisören!



...blev rätt snyggt eller vad tycker ni?







.....nja det kanske mest var mamma som blev klippt...

Själv övade jag på att stå.



Men jag känner mig ganska lockad av att besöka frisören i framtiden, ska bara skaffa lite mer hår först.




Förskolan



Mamma och jag besökte öppna förskolan häromdagen....



...Där fanns en massa barn och föräldrar (till barnen förmodar jag)...



...och en ganska stökig tant......



....var det skojigt då?



....nja sådär, men den här grejen var kul...






RSS 2.0