Mors dag



Igår var det mors dag så jag borstade....



...och kammade håret.....



...innan jag gratulerade mor på hennes dag.



Jag skojade till det lite...



..just som hon trodde hon skulle få en present drog jag henne i näsan istället.



Men vi hade det väldigt trevligt iallafall.

En vanlig halvseg eftermiddag



Jag tänkte jag skulle visa vad jag sysslar med nuförtiden.



Det är i huvudsak två saker:



Den första är att trixa med nappen...



Först en bebis utan napp...



får jag be om största möjliga tysssstnad.......



....hmmm nu ska vi se....



......



....HOPPLA!!



Den andra grejen är att jag lär mig krypa...



Jag har spelat in en film som visar detta men innan ni ser den måste jag förklara två saker....



Min far har avbrutit mina lurar hela dagen, så jag får hela tiden sluta för att klia mig i ögonen och min mor bara måste börja skråla halvvägs in i filmen och jag kan inte koncentrera mig i sånt oväsen.


8



Idag blir jag ÅTTA MÅNADER!!!!



Men det firas med måtta (!)....dvs i all stillhet med min familj.....


MEN MAMMA!!!

  

Jag sa med måtta!!!!


Kan äta själv



Jag tror inte jag har berättat...



....att jag kan äta själv....



mmm utsökt haklapp det här....



...smakar ganska mycket gummi och lite....



...kan det vara fisken jag åt igår?



Jag kan även äta kam, är rentutav ganska bra på just det.



Ibland får jag ingen mat, den är försvunnen säger mamma och påstår att jag redan ätit upp den.



Ett annat mycket trevligt livsmedel är kex...



oooh vad jag gillar kex...



Det är annat än den där beiga sörjan jag brukar få....



...som mest lämpar sig att smörja in bordet med.

....



Jag satt här i lugn o ro och gjorde sånt som bebisar gör....



...som t ex att vifta på tummen....



...sagla...



...och hicka lite



Just som jag började öva på att göra roliga miner....



...(här är en till)...



....frågade en av de där föräldrarna, jag minns inte vilken, om jag inte glömt något...



...nä vad skulle det kunna vara tänkte jag....



Ja just det!!!!



...Jag måste ju blogga.....men vad i all världen ska jag skriva om?

Vill man vara fin....



...så kan man ju unna sig en manikyr...



Bra när man spelar tennis också eftersom naglarna inte trasslar in sig i nätet...



...och när man dansar

Middagslur



Vi överlevde mirakulöst attacken i förra inlägget, men jag blev förstås lite sömnig :



Instruktion till pappalediga pappor (....ja varför inte min t ex?):



Ser denna bebis ut att sova bekvämt?     Nej!      Vad är fel?



.....ja just det, den sitter upp



Såhär ska det se ut när din bebis tar en lur.

Pappa o Mimou



Nu e de pappa o jag hela dagarna ett tag....



...så pappa visade mig de viktiga platserna i stan....



....norra...



...och södra läktaren på stadion.



Och den nya fotbollsarenan förstås.



Sen gick vi hem genom pildammarna när plötsligt:


RSS 2.0