Jag må mig leva!



Imorse avbröts min sköna nattsömn abrupt.....



...tydligen var det just idag viktigt för mina föräldrar......



...att förklara att de önskar att jag ska bli hundra år gammal.



För att blidka min vrede över detta...



...hade mina släktingar skickat gratulationer och gåvor...



...min emigrerade bror Lucas hade hittat en vackert himmelsblå tröja i nordligaste norrland.....



...och så fick jag ett halvt bibliotek....



...så jag måste nog spendera resten av dagen med...



.....att studera dessa böcker...kanske för ett litet avbrott.....



...det ryktas nämligen om en tårta.....



....det bjöds även på tårta igår då farfar, maggie och faster emelie var på besök...



....jag väntade på gröt, men farfar envisades om att det skulle hamna tårta i min tallrik...



Nåväl tänkte jag...



...jag får väl smaka, så får jag kanske gröt senare....



....ska du ha din gröt nu istället för tårtan frågade farfar efter en liten stund...



...nja jag har nog inte smakat färdigt på alla delar av tårtan än....



...det var en väldigt smarrig tårta det här...



...fast den verkar ta slut lite fort....



....här är lite kvar på kanten....



....kanske finns det en liten liten bit till?

Kommentarer
Postat av: mormor

GRATTIS min älskling på Din ettårsdag. Vilket fint kalas du har, tänk nu har du firat två gånger, den där tårtan ser väldans god ut. Snart kommer mormor o morfar då blir det att fira dej igen min sötnos, oh vad jag längtar och så kan du visa alla fina presenter o berätta om dom.Tusen pussar o kramar morfar hälsar ochså

2011-09-18 @ 23:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0